Czy treningi siłowe można wykonywać w domu?

1
1522
Czy treningi siłowe można wykonywać w domu

Jeżeli chcemy zbudować naprawdę atrakcyjną i imponującą sylwetkę, musimy zdecydować się na wykonywanie treningów siłowych. Tylko one doprowadzą do przyrostu masy mięśniowej, pozwolą nam pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej, wyrównując proporcje całego ciała i doprowadzając nas do niesamowitych efektów. Bez trudu wykonamy je na każdej siłowni, ale jeśli z jakichś względów nie możemy się do niej zapisać, zawsze możemy zdecydować się na ćwiczenia na domowej siłowni. W swoim własnym domu bądź mieszkaniu przygotujmy po prostu praktyczną strefę treningową. Uzupełnijmy ją odpowiednimi przyrządami, a następnie nauczmy się z nich robić odpowiedni użytek.

Treningi na domowej siłowni

Na naszej domowej siłowni muszą się pojawić przede wszystkim różnego rodzaju hantle. Możemy kupić te o odmiennej wadze lub zdecydować się na droższą, aczkolwiek praktyczniejszą parę hantli wyposażoną w zdejmowane obciążniki. Będziemy mogli dowolnie manewrować jej wagą i dzięki temu przy pomocy wyłącznie jednego przyrządu wykonamy trening górnych partii ciała, nóg oraz brzucha. Nasza domowa siłownia powinna być też wyposażona w przynajmniej jedną sztangę. Stopniowo dokupujmy do niej kolejne obciążniki, jeżeli jej podstawowa waga przestanie nam już wystarczać i podczas robienia przysiadów czy martwych ciągów nie będziemy odczuwać bólu czy napięcia mięśni. Do pracy nad mięśniami brzucha posłuży nam natomiast specjalna ławeczka. Wykonamy na niej także ćwiczenia rozbudowujące klatkę piersiową oraz ramiona. Poszukajmy takiej ławeczki, której wysokością będziemy mogli manewrować, tworząc z niej praktyczne krzesło bądź ławkę skośną. Sięgajmy po przyrządy wielofunkcyjne, gdyż to one nie zajmą zbyt wiele miejsca na naszej własnej domowej siłowni.

Domowa siłowania jak zacząć?

Gdy już będziemy dysponować odpowiednim zestawem przyrządów i narzędzi do ćwiczeń, rozpoczniemy swoje pierwsze prawdziwe treningi. Początkowo zapoznajmy się dokładnie z całym wyposażeniem. Spróbujmy przetestować wszystkie posiadane sztangi, hantle i ławeczkę, wykonując z ich pomocą ćwiczenia rozwijające różne grupy mięśniowe. Następnie usiądźmy sobie na spokojnie przy biurku i stwórzmy swój pierwszy plan treningowy. Trzymajmy się go przez kilka miesięcy, aby miarodajnie ocenić jego efektywność.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here