Ćwicz z taśmami oporowym

0
166

Taśmy oporowe można wykorzystać na różne sposoby. Są odpowiednie zarówno do rozgrzewki, ale także do wykonywania ćwiczeń siłowych. Do zalet gum fitness zalicza się m.in. różnorodny opór, niska cena i możliwość ich wykorzystania dosłownie wszędzie – na siłowni, w domu, czy w terenie. Jakie są rodzaje taśm i w jaki sposób można ćwiczyć z tymi gadżetami?

Taśmy oporowe można wykorzystać na różne sposoby. Są odpowiednie zarówno do rozgrzewki, ale także do wykonywania ćwiczeń siłowych. Do zalet gum fitness zalicza się m.in. różnorodny opór, niska cena i możliwość ich wykorzystania dosłownie wszędzie – na siłowni, w domu, czy w terenie. Jakie są rodzaje taśm i w jaki sposób można ćwiczyć z tymi gadżetami?

Dlaczego warto ćwiczyć z taśmami oporowymi?

Trening z taśmami do ćwiczeń nie tylko wzmacnia wybrane partie mięśni, lecz również poprawia mobilność stawów. Osoby uprawiające sport wyczynowo, ćwiczą z taśmami w ramach rozgrzewki przed właściwym treningiem, ale również w jego trakcie. Gumy są również pomocne w powrocie do formy po doznanej kontuzji. Trening z taśmami oporowymi jest polecany dla każdego, kto chce zadbać o sylwetkę, mobilność stawów, wzmocnienie mięśni, a także zwiększenie ich masy.

Taśmy oporowe – jakie są rodzaje?

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów taśm fitness, które różnią się oporem oraz zastosowaniem. Wśród wszystkich można wymienić m.in. mini i power bandy, które wykorzystuje się do ćwiczeń ogólnorozwojowych. Gumy TRX poleca się do pracy z nad rozbudową i wzmocnieniem mięśni. Z kolei taśmy pilates będą najbardziej odpowiednie do ćwiczeń relaksacyjnych i rozciągających. Ciekawą opcją są również expandery z uchwytami, które rewelacyjnie sprawdzają się podczas treningu górnej partii ciała – pleców, klatki piersiowej i ramion.

Jakie taśmy oporowe wybrać?

Choć niektóre z taśm oporowych mają podobne zastosowanie, to ich wybór wcale nie należy do najprostszych. Wszystko zależy od Twojego zaawansowania, a także partii mięśni, nad którą chcesz pracować. W domowym zaciszu, gdzie nie ma zbyt dużej przestrzeni, można efektywnie trenować siłowo przy użyciu taśm power bands i mini bands, a także gum do pilatesu. Będą one odpowiednie zarówno do rozgrzewki, jaki i urozmaicenia standardowych ćwiczeń.

Przy wyborze gum do ćwiczeń należy zwrócić szczególną uwagę na ich opór. Początkujący sportowiec nie wykona treningu, jak ten zaawansowany. Tak samo jest z taśmami. Stawiając pierwsze kroki najlepiej jest używać gum o najmniejszym oporze i stopniowo go zwiększać. Zwykle następuje to po kilku tygodniach solidnej pracy.

Jakie ćwiczenia można wykonać z taśmami?

Duża uniwersalność i różnorodność dostępnych taśm do ćwiczeń powoduje, że można je wykorzystać do różnych aktywności fizycznych. Są to zarówno podstawowe ćwiczenia, jak przysiady lub mostki, ale także zaawansowane, np. z wykorzystaniem masy własnego ciała (taśmy TRX).

Mini bandy, które stały się w ostatnim czasie bardzo popularne, często wykorzystywane są do pracy dolnych partii ciała. Jednak można nimi urozmaicić niemal każde podstawowe ćwiczenie. Najbardziej znanym jest monster walk. Oprócz tego, mini bandy znakomicie sprawdzą się przy side plankach, wykopach w klęku, wykrokach, a także przysiadach.

Podobnymi właściwościami do mini bandów mogą pochwalić się wersje power. Są one jednak dłuższe, a ich opór jest znacznie większy. Dzięki temu wykonasz z nimi różne treningi siłowe, a także będą dobrą opcją do nauki podciągania na drążku. Power bandy to również ciekawa alternatywa dla ćwiczeń ze sztangą lub kettlami, szczególnie gdy uprawiasz sport w domowych warunkach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here