Jednym z celów działań marketingowych jest nie tylko przyciągnięcie nowych klientów, ale również utrzymanie tych starych. Dzięki regularnym zamówieniom można budować długotrwałe relacje. W przypadku takich kontrahentów często przekazuje się im różnego rodzaju gadżety promocyjne. Ma to za zadanie nie tylko przypomnieć o istnieniu przedsiębiorstwa, ale również spełnić marketingową zasadę wzajemności. Klient chętniej wrócić do przedsiębiorstwa, jeśli otrzyma coś od niego. Jednak ważnym jest również wybór odpowiednich materiałów reklamowych – kolejna smycz czy odblaskowa opaska na rękę to tylko bezużyteczne gadżety, które nie mają większej wartości dla przyjmującego podarunek. Oto lista pięciu popularnych gadżetów, które są pożądane przez kontrahentów.
1. Pendrive
Mimo że pendrive z logo firmy to dosyć oklepany prezent, wielu ludzi wyznaje zasadę, że więcej znaczy lepiej. Dlatego obdarowani pendrivem, zwłaszcza dobrej firmy, korzystają z niego intensywnie. To mały gadżet, którego popularność nie słabnie. Nie ma się co dziwić – na rynku brakuje alternatywy dla szybkiego i kompaktowego przenoszenia danych, jeśli nie korzysta się z Internetu. Dlatego też obdarowani zawsze będą dobrze wspominać prezent, a co za tym idzie ich lojalność wobec przedsiębiorstwa wzrośnie. To przełoży się na faktyczne wyniki.
2. Powerbank
Dużą popularnością zaczynają cieszyć się również te przenośne źródła energii. Ważna jest jednak w tym przypadku jakość prezentu. Jeśli zepsuje się on po kilku razach pozostawi to niesmak i negatywne emocje wobec przedsiębiorstwa. Dlatego wybrać urządzenie lepszego producenta. Powerbank Xiaomi zachwyci swoją funkcjonalnością i z pewnością będzie udanym gadżetem firmowym przekazanym do kontrahentów. Ważnym jest także duża wytrzymałość urządzenia tego typu – nie ma obaw, że przestanie działać po kilku dniach użytkowania. Ważnym jest również, że powerbank Xiaomi może być przydatny nawet kilka razy w tygodniu. Za każdym razem kontrahent będzie przypominał sobie o przedsiębiorstwie.
3. Kubki
Kubki z logo są częstym prezentem firmowym. Zarówno dla pracowników, jak i kontrahentów. Aby jeszcze bardziej przyciągać wzrok, można zaprojektować kilka śmiesznych rysunków. W końcu w biurze liczba kubków na kawę nigdy nie jest wystarczająca.
4. Kalendarze książkowe
W okresie końca roku częstym prezentem są kalendarze książkowe. Mają one wiele zalet pod względem marketingowym. Po pierwsze, są używane cały rok i wielokrotnie w ciągu dnia. Po drugie, mają bardzo elegancki wygląd. To bardzo atrakcyjny podarek, który nie wymaga dużego nakładu kosztów. Co więcej, można go rokrocznie powtarzać i nikt nie będzie zwracał uwagi na małą kreatywność w przygotowaniu gadżetów reklamowych.
5. Długopisy
Długopisy z firmowym logo to oczywiście sztampowy gadżet reklamowy. Fakt jest jednak taki, że długopis znajdują zastosowanie w każdym biurze. Dodatkowo szybko wędrują do kolejnego właściciela, który być może zwróci uwagę na nadrukowane logo. Dzięki temu działanie marketingowe będzie podwójne.
Wiele pomysłów na gadżety, na reklamę dla swojej firmy znajdziecie na Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku RemaDays Warsaw 2022. Początek roku to doskonała okazja do poznania nowości produktowych i wdrożenia ich do swojego systemu sprzedaży, co przełoży się na lepsze dopasowanie do rynku i większy zysk firmy. Targi odbędą się w dniach 16-18.02.2022. Zapraszam 🙂
Dobry pomysły na świetną reklamę ? Zachęcam na udział w Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku RemaDays Warsaw 2022.. 795 wystawców z 11 sektorów branżowych i ponad 30 krajów daje możliwość wygodnego porównania dużej ilości międzynarodowych ofert w jednym miejscu i czasie. Polecam każdemu już 23 Marca !